Veel gestelde vragen

Bekijk de veelgestelde vragen aan Steenexpres. Kies een onderwerp en kijk of hier het antwoord op jouw vraag tussen zit. Zit jouw vraag hier niet tussen? Neem dan gerust contact met ons op. Vragen over de algemene voorwaarden of de privacy policy? Klik dan op een van onderstaande knoppen. 

Stel je vraag

Hoe kan ik een bestelling plaatsen?

Bestellen bij Steenexpres.nl is eenvoudig. Bestel op onze site Steenexpres.nl, hier vindt je alle benodigde informatie omtrent bestellen, betalen en leveren. Je bent ook van harte welkom in onze showroom, dit kan op afspraak.

Kan ik de bestelling die ik al geplaatst heb nog wijzigen?

Ja dat is mogelijk mits de bestelling nog niet is ingedeeld bij de afdeling transport. Wij zullen voordat de wijziging plaatsvindt dan ook eerst contact op moeten nemen met onze leverancier. Wilt je jou bestelling wijzigen? Neem dan zo snel mogelijk contact met ons op.

Kan ik mijn product ergens bekijken alvorens ik een bestelling plaats?

Jazeker, je kunt onze showroom bezoeken om de producten te bekijken voordat je gaat bestellen. Wil je persoonlijk advies in onze showroom dan helpen wij je graag. Dit gaat op afspraak. Industrieweg 56 L, 3641 RL te Mijdrecht. Tel +31 629496910

Klopt het dat de prijzen van Steenexpres.nl lager zijn dan andere stenenhandelaren?

Steenexpres.nl hanteert scherpe prijzen t.o.v. van andere websites omdat wij je rechtstreeks vanaf de bron/ fabrikant leveren.

Bestel ik per m2?

De besteleenheid verschilt per product, dit kan per stuk zijn of per m2 zijn. Onze rekenmodule rondt de aantallen automatisch naar boven af op de door de fabrikant aangegeven besteleenheden.

Is er een minimale /maximale bestelwaarde?

Let op: bestellingen onder 200 euro kunnen wij helaas niet in behandeling nemen. Je ontvangt dan automatisch een e-mail en een creditnota indien je al betaald hebt.

Hoe weet ik zeker of mijn bestelling goed is doorgekomen?

Je krijgt nadat je je bestelling bij ons hebt geplaatst een e-mail  met daarin de bevestiging van je bestelling. 

Kan ik een proefmonster opgestuurd krijgen?

Helaas kunnen wij geen proefmonsters opsturen. Je kunt alle producten bij ons bezichtigen in onze showroom in Mijdrecht aan de Industrieweg 56 L (3641 RL). Tel: +31 629496910 voor een afspraak.

Een product is niet meer op voorraad! Wat nu?

Dit is helaas niet altijd te voorkomen. Steenexpres.nl heeft hier geen invloed op. Wij zullen er dan alles met je aan doen om een volwaardig alternatief te vinden. Indien je een duurder product uitkiest zal het verschil in rekening worden gebracht.

Hoe kan ik betalen bij Steenexpres.nl?

Steenexpres.nl is een webshop, je betaalt online direct na bestelling. Je betaalt met i-DEAL of creditcard (wordt direct verwerkt) of met een bankoverschrijving. Ook kun je contant bij ons in de showroom betalen.

Hoe lang duurt het tot mijn betaling is verwerkt?

Betalingen via I-deal en Creditcard zien wij direct binnen komen. Wanneer de betaling binnen is, wordt de bestelling doorgestuurd naar de leverancier en wordt deze levering ingepland.

Hoe wordt de veiligheid van mijn betaling gegarandeerd?

Alle betalingen bij Steenexpres.nl gaan via onze beveiligde betaalprovider Mollie.

Kan ik achteraf betalen?

Steenexpres.nl zet de bestelling pas door naar de betreffende fabrikant wanneer de betaling binnen is. Achteraf betalen is niet mogelijk bij Steenexpres.nl

Betalen via Bouwdepot

Wilt u betalen via een bouwdepot dan is dit mogelijk. U kunt een mail sturen naar info@steenexpres.nl met al uw gegevens en wat u wilt bestellen. Wij maken hiervan dan een order met factuur. Deze factuur mailen wij u terug en kunt u indienen bij het bouwdepot. Ook hier geldt: wij nemen de bestelling in behandeling wanneer de betaling voldaan is.

Kan ik in termijnen betalen?

Het is helaas niet mogelijk om in termijnen te betalen.

Kan ik afrekenen bij de chauffeur op de dag van levering?

Nee, je kunt helaas niet bij de chauffeur betalen. De bestelling dient vooraf betaald te worden. Dus wanneer je de chauffeur ontmoet is financieel alles al geregeld.​

Kan ik een factuur krijgen op naam van mijn bedrijf?

Ja dat is mogelijk, je kunt tijdens het bestelproces het juiste factuuradres invullen. Mocht je dit later willen aanpassen dan stuur je ons een e-mail met daarin het juiste adres, dan mailen wij je de aangepaste factuur terug.

Zijn de verkoopprijzen op de website inclusief of exclusief BTW?

De verkoopprijzen getoond op de website van Steenexpres.nl zijn inclusief BTW.

Wanneer en hoe ontvang ik mijn factuur?

Je ontvangt automatisch de factuur per e-mail nadat de betaling voltooid is.

Wat betaal ik aan transportkosten?

Je betaalt verzendkosten afhankelijk van het totaal bedrag en of m2. De verzendkosten worden automatisch opgeteld in de winkelwagen. De Waddeneilanden zijn hiervan uitgesloten hiervoor gelden aparte tarieven. Meer info: https://www.steenexpres.nl.nl/transport/

Wat is de levertijd van mijn bestelling?

Steenexpres.nl bezorgt van maandag tot en met vrijdag. Wij raden je aan om de bestelling 2 dagen eerder te laten leveren voordat de werkzaamheden beginnen. De levertijd van uw bestelling is doorgaans 5-7 werkdagen. Dit verschilt per leverancier. Het kan zijn dat producten niet voorradig zijn bij onze leverancier dan laten wij de levertijd weten.

Kan ik mijn adres achteraf nog wijzigen?

Ja dat is mogelijk, neem hierover contact op met Steenexpresx.nl of stuur een e-mail.

Hoe weet ik wanneer ik mijn bestelling ontvang?

Als je producten bestelt wordt u op de hoogte gehouden wat betreft leverdatum en tijd. Chauffeur belt 20 minuten voor aflevering van de materialen dat Steenexpres.nl er aan komt.

Kan ik op een ander afleveradres laten bezorgen?

Het is mogelijk om je bestelling op een ander afleveradres te laten bezorgen. Dit kan je aangeven tijdens het bestelproces.

Losplaats

De klant is te allen tijde verantwoordelijk voor een losplaats die voldoende ruimte biedt. Wanneer er onvoldoende ruimte is, is dit ter beoordeling van de chauffeur en worden de transportkosten die extra gemaakt moeten worden volledig aan de klant doorberekend aan komt,. LET OP: de gebruikte vrachtwagens (stenentrailers) zijn meestal 18 meter lang. De stenentrailers hebben een bereik van 3 meter. Dat betekent dat pallets tot 3 meter vanaf de straat geplaatst kunnen worden.  Er is geen aparte kraan of heftruck aanwezig om de pallets verder van de weg te plaatsen. Het is raadzaam om daar rekening mee te houden bij uw project. Wij leveren enkel op plaatstem die bereikbaar zijn voor onze stenentrailer. Als de losplaats niet bereikbaar is met een grote stenentrailer (bijvoorbeeld door een te smalle doorgang of brug, dan bent u er zelf verantwoordelijk voor om voorafgaand aan de levering kenbaar te maken. Neem daarom bij twijfel over de bereikbaarheid van uw locatie eerst contact met ons op.

Kan ik een precieze lever-dag krijgen?

Het is mogelijk bij Steenexpres.nl om een precieze lever-dag af te spreken mits de materialen voorradig zijn en minimaal 5 werkdagen van te voren besteld. De transportafdeling zal zijn uiterste best doen om op de gevraagde leverdatum te leveren. Wij raden altijd aan om de bestelling 2 dagen eerder te laten leveren als dat de werkzaamheden beginnen. Mocht een bestelling niet op voorraad zijn dan ontvang je hierover een e-mail. Steenexpres.nl streeft er naar om altijd binnen deze leverperiode te leveren. Echter deze leverperiode geldt als indicatie, u kunt hieraan geen rechten ontlenen.

Ik heb maar een deel van mijn bestelling ontvangen, wat nu?

Neem dan contact op met Steenexpres.nl

Moet er iemand thuis zijn op de dag van levering?

Nee, je hoeft niet thuis te zijn wanneer de bestelling geleverd wordt. Geef dan wel duidelijk aan middels het papier met de pijl, waar je de levering geplaatst wil hebben. Dan kan de chauffeur daar zoveel mogelijk rekening mee houden.

Wordt mijn bestelling op pallets geleverd?

Niet alle producten worden standaard op pallets geleverd. Dit kan je terugvinden bij de specificaties van het product.

Kan mijn bezorgadres anders zijn dan mijn factuuradres?

Ja dit kan je aangeven tijdens het bestellen bij het invullen van het factuuradres. Je kunt naast het factuuradres ook een apart afleveradres invullen.

In welke landen wordt er bezorgd?

Wij bezorgen uitsluitend in Nederland. Let op: Voor de Waddeneilanden gelden aparte tarieven. Informeer hiernaar.

Kan ik ook afhalen

Bij Steenexpres.nl is het niet mogelijk om af te halen. Alleen die dagelijkse materialen kunnen worden afgehaald wanneer voorradig bij de showroom.
Hierdoor kunnen we de prijzen laag houden omdat we zelf geen voorraad houden.

Ik heb te weinig besteld bij Steenexpres.nl, wat nu?

Mocht je na levering constateren dat je te weinig hebt besteld, dan kan je een nieuwe bestelling plaatsen. Wij zijn dan helaas wel genoodzaakt om transportkosten in rekening te brengen. Twijfel je aan de benodigde hoeveelheid meters tegels die u nodig heeft, neem dan contact met ons op voor advies.

Let op: bij een nabestelling kan er kleurverschil voorkomen.

 

Ik heb een paar kapotte tegels wat nu?

Wij raden aan om bij een bestelling 5% extra bestrating te bestellen. Dit voor snijverlies of eventueel ontstane breuk. Het is helaas dus niet mogelijk om 1, 2 of 3 losse tegels na te leveren. Dit moet u van te voren incalculeren. Het is echter wel soms mogelijk om een beperkt aantal tegels rechtstreeks bij de fabrikant op te halen. Dit kunt u via ons regelen.

 

Ik wil een product nabestellen, maar deze is helaas niet meer leverbaar. Wat nu?

Dit is helaas niet te voorkomen. De collectie wisselt bij de fabrikanten. Steenexpres.nl heeft hier geen invloed op. Dus het kan voorkomen dat het product dat je nodig heeft helaas niet meer verkrijgbaar is. Je kunt op onze site zoeken naar een volwaardig alternatief.

Kan ik mijn bestelling annuleren?

Je kunt een product retour sturen. Binnen een bedenktijd van 2 dagen moet je de retour melden bij de webwinkel van Steenexpres.nl. Dit is echter alleen mogelijk mits de producten nog onaangebroken in de verpakking staan. Wanneer je een bestelling annuleert bij Steenexpres.nl zullen wij zodra wij je retour hebben verwerkt het door jou reeds betaalde bedrag binnen 3 werkdagen aan je terugstorten minus eenmalig 7,50 transactie en administratiekosten.

Zijn er kosten verbonden aan een annulering?

De verzendkosten bij een retourzending zijn voor rekening van de klant. Uiteraard niet als het product gebreken vertoont zoals schade of breuk. Neem eerst contact met ons op hierover. Bij retour van uw product ontvangt je mits de producten nog onaangebroken in de verpakking zitten 75% van het aankoop bedrag terug.

Ik heb teveel vierkante meters besteld, kan ik dit retourneren?

Ja dit is mogelijk mits de producten in een onaangebroken originele verpakking zitten en een minimale order waarde hebben van 150 euro. Dit moet echter binnen de bedenktijd van 7 dagen na levering worden gemeld. Aangebroken verpakkingen nemen we niet retour. Wij vragen wel om max 4 foto’s toe te voegen van de stenen in originele verpakking. De kosten voor retourneren zijn vaak hoger als de bezorgkosten omdat hiervoor een aparte vrachtwagen moet rijden. Bij retour van uw product ontvangt je mits de producten nog onaangebroken in de verpakking zitten 75% van het aankoop bedrag terug.

Ontvang ik een bevestiging van ontvangst van mijn retourzending?

Zodra de retourzending verwerkt is ontvangt je van ons een e-mail ter bevestiging.

Hoe snel word ik terugbetaald na een retourzending?

Zodra we uw retourzending hebben verwerkt, wordt het door u reeds betaalde bedrag binnen 5 werkdagen op uw bankrekening teruggestort minus eenmalig 7,50 transactie en administratiekosten.

Kan ik mijn aankoop inruilen?

Ja dit is mogelijk, binnen de bedenktijd van 3 dagen. Mits alle materialen nog in de originele verpakking zitten. De verzendkosten bij ruilen zijn voor rekening van de klant.

Wat zijn de openingstijden van het kantoor van Steenexpres.nl?

Steenexpres.nl is telefonisch bereikbaar op maandag tot en met vrijdag van 9.00-17.00 uur. U kunt ook in onze showroom terecht voor persoonlijk advies, belt u dan met Steenexpres.nl voor een afspraak. Tel: +31 629496910

Wat zijn de showroom openingstijden?

De showroom vanSteenexpres.nl is geopend van 09:00 tot 17.00 uur 6 dagen per week.

 

Wat is kalkuitbloei op betonproducten en bestrating?

Aan het oppervlak van beton of metselwerk is soms een witte uitslag zichtbaar, die kalkuitslag of kalkuitbloei wordt genoemd. Aan uitbloei kunt u eigenlijk niets doen. Er zijn wel producten die de kalkuitbloei iets kunnen verminderen. Beton wordt gemaakt van de natuurlijke producten zand, grind, cement en water. Door de samenvoeging van cement en water wordt er calciumhydroxide ofwel zogenoemde ‘vrije kalk’ gevormd. De kalkafzetting gaat vervolgens een reactie aan met kooldioxide (CO2) in de lucht, waardoor calciumcarbonaat ontstaat. Deze witte uitslag op betonproducten noemen we kalkuitbloei. Kalk is de enige stof in beton die niet gebonden is door de andere grondstoffen. Eenmaal buiten opgeslagen of in gebruik genomen, kan er dus een vervolgreactie tussen de naar buiten tredende vrije kalk en CO2 ontstaan, de zogenoemde ‘secundaire uitslag’. Met als mogelijk gevolg: witte uitslag op het betonoppervlak. Witte uitslag op een betonproduct is dan hoe dan ook geen reden tot afkeur of reclamatie.

 

Wat is groene aanslag?

Groene aanslag ontstaat door vocht wat in de tegels trekt en weer droog wordt. Dit herhaalt zich voortdurend door de hoeveelheid neerslag in de herfst/winter periode. De mossen en grassen vermengen zich met de nattigheid en treden als groene aanslag aan het oppervlak van de betontegels c.q. stenen. Het is iets van buitenaf en heeft niets met de samenstelling bestrating te maken. Indien het een groene omgeving is zal het erger zijn dan in stedelijke gebieden. Maar ook ondergrond en windrichting kunnen het bevorderen of juist minder doen ontstaan. Voor het onderhoud van de tuin/terras kunt u een mos / algen verwijderaar gebruiken echter in de winter heeft dit weinig zin. Het reinigen met hogedrukspuit wordt ten sterkste afgeraden omdat u hiermee de structuur van de tegel aantast en dit de levensduur zeker niet zal bevorderen.

 

Wat zijn looizuurvlekken?

Helaas kunnen verdwaalde blaadjes of aangeharkte hoopjes met blad u veel ergernis bezorgen. Indien ze een tijdje op uw bestrating hebben gelegen kunnen ze bruine plekken achterlaten. Zogenaamde looizuurvlekken. Jammer genoeg zijn deze vlekken moeilijk te verwijderen Gebruik geen agressieve huismiddeltjes om de vlekken te lijf te gaan. Ook het gebruik van een hogedrukreiniger raden wij ten sterkste af. Hiermee tast u de structuur van de tegel aan wat de levensduur van de tegel niet zal bevorderen. Wat u wel kunt doen is de bladeren regelmatig van uw terras te vegen op deze manier voorkomt u dat de zuren uit de bladeren in uw tegels kunnen trekken. Bestaande vlekken zullen met regelmatig onderhoud en verschillende weersinvloeden langzaam verdwijnen

 

Aanslag op trommelstenen

Als stenen getrommeld worden komt daar veel stof bij vrij. Indien hier vocht bij komt (zoals regen) tijdens het trommelen,  koekt de stof vast aan de trommel en aan de stenen die daarna getrommeld worden. Er zit dan eerst een wat dikkere stoflaag op de stenen, waardoor de kleur van de stenen niet goed zichtbaar zal zijn. Echter hier is niets aan te doen maar door gebruik van de stenen zal dit gaan verdwijnen, en is niets aan te doen. Dit is inherent aan een trommelsteen en niets ernstigs.

Bestrating invegen

Veeg nooit bestrating in met straatzand of brekerzand.

Laat nooit inveegzand of zwarte potgrond op bestrating liggen.
Zodra er vocht op komt (regen, dauw) zuigt de bestrating dit vocht op, inclusief stof uit het zand of organische stoffen uit de grond. Dit vuil zet zich vast in de bovenste millimeters van het oppervlak.

De vlekken zijn niet of nauwelijks te verwijderen.

Wel doen: na het in vegen het overtollige zand verzamelen in een emmer. Nooit laten liggen op de bestrating. Niet weggooien, want een voeg is nooit in een keer vol.

Een probleem wat nu?

Steenexpres.nl vindt een goede service aan u als klant erg belangrijk. Helaas kan het gebeuren dat u niet tevreden bent over een van onze producten of diensten. Vul het klachtenformulier in.
Alleen een volledig ingevuld klachtenformulier wordt in behandeling genomen. Klachten worden niet telefonisch in behandeling genomen.

0
Scroll naar top

VRAAG KORTING AAN!